
Viktigt att tänka på för chefer när medarbetarna jobbar hemifrån
Plötsligt är förutsättningarna annorlunda för att leda arbetet och för att säkra en bra arbetsmiljö för medarbetarna. Här hittar du kort information om några viktiga saker som du bör tänka på som chef.
Som ett resultat av coronapandemin har arbete i hemmet introducerats mycket snabbt på många arbetsplatser och det har funnits mycket lite tid att planera inför denna omställning. Samtidigt har chefen fortfarande ansvar för att medarbetarna har en god arbetsmiljö.
I dokumentet till höger hittar du kort information om några viktiga saker att tänka på som chef baserat på de fyra områdena härunder:
• Chefens arbetsmiljöansvar
• Andra aktörer i arbetsmiljöarbetet
• Att tänka på vid omställning till hemarbete
• Fortsatt uppföljning av hemarbete
Foto:Matton
Senaste nyheterna
-
Kongressen ICBEN 2021 blir digital
-
Ny guide för riskbedömning av coronavirus på arbetsplatser
-
Nytt faktablad om omgivningsbuller och hälsa
-
Allt fler utsätts för trafikbuller i Stockholms län
-
Hur påverkas stockholmarna av minskat flygbuller under covid-19 pandemin?
-
Nytt digitalt verktyg om miljöfaktorer och hälsa
-
Nytt projekt vill minska risken för att personer med diabetes får hudbesvär av behandling med pump och sensor
-
Kemisk exponering i arbetet ger risk för hjärt-kärlsjukdom redan vid eller under gränsvärdet för flera ämnen
-
Välbesökt webbinarium om medicinska kontroller vid handintensivt arbete
-
Ny rapport ger belägg för att trångboddhet påverkar barn och unga negativt